Veelgestelde vragen

ALGEMEEN

 

EEN BESTELLING PLAATSEN

 

BETALEN EN VEILIGHEID

 

LEVEREN VAN HET ABONNEMENT

 

VOOR UITGEVERS EN BEDRIJVEN DIE ABONNEMENTEN AANBIEDEN

 

 


 

 

ALGEMEEN

 

Wat is Abomentum?
Abomentum is een website en webwinkel gespecialiseerd in de online verkoop van abonnementen van tijdschriften, magazines, kranten, dagbladen, weekbladen, maandbladen, tweemaandelijkse magazines en trimestriële magazines.  Op www.abomentum.be kan je aan aantrekkelijke voorwaarden online een abonnement aankopen.

 

Wat is het verschil tussen de winkel en de catalogus op Abomentum, de webwinkel voor abonnementen?
Op Abomentum, de webwinkel voor abonnementen, vind je naast de gewone webwinkel inderdaad ook een catalogus. In de webwinkel vind je alle abonnementsaanbiedingen die je online kan aankopen op Abomentum. In de catalogus verzamelen wij dan weer alle informatie over abonnementen die wij kunnen terugvinden, dus ook van die abonnementen waar wij op het moment van je bezoek geen interessante aanbiedingen hebben.

 

Wie is de initiatiefnemer van Abomentum, de webwinkel voor abonnementen?
Abomentum is een initiatief van Infanion. Infanion heeft twee kantoren, één in Bangalore (India) en één in Antwerpen. Het kantoor in Antwerpen ligt in de Van De Wervestraat 8, vlakbij Park Spoor Noord, het Willemdok en het MAS.


Hoe kan Abomentum deze interessante voorwaarden en scherpe prijzen aanbieden voor de abonnementen die worden aangeboden?
Abomentum werkt samen met verschillende uitgevers om je aan zeer interessante voorwaarden en aantrekkelijke en scherpe prijzen abonnementen aan te bieden. Dat verklaart de uiterst interessante voorwaarden, scherpe prijzen en interessante aanbiedingen


 

 

Terug naar het overzicht

 


 

 

EEN BESTELLING PLAATSEN

 

Hoe kan ik een abonnement online aankopen op Abomentum, de webwinkel voor abonnementen?
Een abonnement online aankopen op Abomentum is eigenlijk heel eenvoudig en kan je doen in een paar stappen:

  1. je gaat naar onze online winkel waar je een overzicht vindt van onze interessante aanbiedingen van abonnementen. (Tip: als je op de titel of de afbeelding van een abonnement klikt krijg je een pagina met extra informatie over het abonnement).
  2. je kan nu één of meerder abonnementen toevoegen aan je winkelmandje (door op de afbeelding van het winkelmandje te klikken).
  3. om je bestelling te plaatsen moet je nu naar de kassa gaan waar je je gegevens kan invullen en vervolgens kan betalen in de hoogbeveiligde Ogone betaalomgeving.
  4. selecteer in de Ogone betaalomgeving het betaalmiddel van je keuze en bevestig je bestelling.

Na het bevestigen van je bestelling, krijg je een overzichtspagina met de gegevens van het abonnement (of de abonnementen) die je hebt aangekocht. We sturen je ook een automatische e-mail met een overzicht van je bestelling. 

 

Na de bevestiging van mijn aankoop van een abonnement op Abomentum, heb ik geen e-mail ontvangen met het overzicht van mijn bestelling. Waaraan kan dat liggen?
Als je je bestelling hebt bevestigd en je betaling is door Ogone aanvaard dan verstuurt Abomentum automatisch een e-mail met een overzicht van je bestelling. Heb je deze e-mail niet ontvangen in je inbox, kijk dan even in je spamfolder. Misschien is onze automatische e-mail in je spamfolder terechtgekomen. Vind je de e-mail ook niet terug in je spamfolder, stuur dan even een e-mailtje naar de Abomentum consumentendienst via info@abomentum.be

 

Moet ik een gebruikersaccount aanmaken of aangemeld (ingelogd) zijn om een abonnement online te kunnen aankopen op Abomentum?
Neen, je kan een abonnement online aankopen met of zonder een gebruikersaccount (login). De keuze is volledig aan jou. Wil je een gebruikersaccount aanmaken dan kan je dat. Wil je een abonnement online aankopen zonder gebruikersaccount en zonder dat je ingelogd bent, dan kan dat ook.

 

Wat is het voordeel van een Abomentum gebruikersaccount?
Als je een gebruikersaccount aanmaakt op Abomentum, dan biedt dat heel wat voordelen. De voornaamste voordelen zijn:

  1. Sneller winkelen: je hoeft in de kassa van Abomentum niet steeds opnieuw al je gegevens in te vullen. Als je ingelogd bent, dan weten wij immers al wie je bent. 
  2. Zelf controle over je gegevens: je kan in de ‘Mijn account’-sectie van Abomentum steeds je eigen gegevens bekijken en aanpassen.
  3. Je kan met één en dezelfde gebruikersaccount inloggen op zowel de website als de Abomentum app

 

 

Terug naar het overzicht



 

 

BETALEN EN VEILIGHEID

 

Hoe kan ik betalen voor een abonnement in de webwinkel van Abomentum?
Als je een abonnement aankoopt in de webwinkel van Abomentum, kan je betalen met Visa, MasterCard, American Express, i-Deal, PayPal of Billy. Voor een beveiligde betaalomgeving werkt Abomentum samen met Ogone. Betalen doe je dus in de hoogbeveiligde betaalomgeving van Ogone.

 

Wat is de Ogone betaalomgeving die Abomentum, de webwinkel voor abonnementen, gebruikt?
Voor de beveiliging van het online betalingsproces in de Abomentum webwinkel voor abonnementen, gebruikt Abomentum de Ogone Geavanceerde Oplossingen. Ogone is één van de voornaamste Europese leveranciers van betalingsdiensten, met meer dan 18.000 klanten verspreid over 35 landen. Meerdere grote ondernemingen kozen Ogone voor het afhandelen van hun betalingen, met namen als IKEA, Nespresso, DHL International, Thalys International, Home Shopping Service, ThomasCook, SeaFrance, Lyreco, Institut National de l'Audiovisuel, Lavazza en Hilton.

 

Hoe veilig is online betalen op Abomentum, de webwinkel voor abonnementen?
Online betalen in de Abomentum webwinkel voor abonnementen is uiterst veilig. Voor het veilig verwerken van je online betaling werkt Abomentum immers samen met Ogone, één van de voornaamste Europese leveranciers van betalingsdiensten. Ogone heeft de PCI-certificatie, die uitgereikt wordt door Visa en MasterCard, en de TDC-certificatie van American Express geïmplementeerd. Zij stellen met name de 128 bits-codering en krachtige coderingstechnieken verplicht. Ogone integreert de 3D Secure-identificatieprocedures (Verified by Visa, MasterCard SecureCode en JCB J/Secure) om haar klanten een grotere bescherming tegen elektronische fraude te bieden. Voor een nog grotere veiligheid heeft Ogone tevens een pakket modules ontwikkeld, die je betalingen nog beter beveiligen op het vlak van het opsporen van fraude, de toegang van de gebruikers of het bewaren van de financiële gegevens.

 

Is het veilig om met mijn krediet- of bankkaart te betalen in de Abomentum webwinkel voor abonnementen?
Ja, betalen met je krediet- of bankkaart is uiterst veilig. Voor het veilig verwerken van je online betaling met een krediet- of bankkaart werkt Abomentum immers samen met Ogone, één van de voornaamste Europese leveranciers van betalingsdiensten. De kaartinformatie die je bezorgt tijdens het betalingsproces van de Abomentum webwinkel voor abonnementen is gecodeerd voor jouw beveiliging. Ogone gebruikt een 128 bits-codering om je persoonlijke data in de Ogone-Database te implementeren. De volledige Ogone-Database wordt bewaard in een beveiligde omgeving. Abomentum bewaart jouw kaartgegevens niet op haar servers of opslagruimtes. Wanneer je krediet- of bankkaart gebruikt in de webwinkel voor abonnementen van Abomentum, kan je vertrouwen op een uitermate beveiligd Ogone betalingssysteem; goedgekeurd door o.a. Verisigns, Visa en MasterCard.

 

Op het bankafschrift van de betaling van mijn abonnement(en) in de Abomentum webwinkel voor abonnementen, staat als begunstigde Infanion en niet Abomentum. Hoe komt dit?
Abomentum is een initiatief van Infanion waardoor je bij het betalen van je bestelling in de Ogone betaalomgeving betaalt aan Infanion. Dit verklaart waarom de begunstigde op je bankafschrift Infanion is. 

 

 

Terug naar het overzicht



 

 

LEVEREN VAN HET ABONNEMENT

 

Wie verstuurt mijn abonnement dat ik heb aangekocht in de Abomentum webwinkel voor abonnementen?
Je abonnement dat je hebt aangekocht in de Abomentum webwinkel voor abonnementen wordt geleverd door de uitgever of het bedrijf dat het abonnement aanbiedt dat je besteld hebt. Heb je bijvoorbeeld een abonnement aangekocht op Primo, dan zorgt de uitgever van het Primo weekblad dat je wekelijks je Primo in de bus krijgt.

 

Hoe informeert Abomentum de uitgever of het bedrijf van het abonnement dat ik heb aangekocht van mijn aankoop in de Abomentum webwinkel voor abonnementen?
Als je een abonnement hebt aangekocht in de Abomentum webwinkel voor abonnementen, dan informeren wij de uitgever of het bedrijf dat het abonnement aanbiedt dat je het abonnement hebt aangekocht. Wij bezorgen de nodige gegevens aan de uitgever of het bedrijf zodat zij jouw abonnement kunnen verwerken. Abomentum kan je dus beschouwen als een tussenpersoon tussen de uitgever of het bedrijf van het abonnement en de consument. Van zodra wij de uitgever of het bedrijf jouw gegevens en de gegevens van je aankoop hebben bezorgd, laten wij dat ook aan jou weten via een e-mail en bezorgen wij je de contactgegevens van de uitgever of het bedrijf dat jouw abonnement zal uitleveren. Zo ben je perfect op de hoogte.

 

Ik heb geen e-mail ontvangen met de gegevens van de uitgever of het bedrijf dat mijn abonnement zal uitleveren. Waaraan kan dat liggen?
Als wij je bestelling doorgeven aan de uitgever of het bedrijf dat jouw abonnement zal leveren, dan versturen wij je steeds ook een automatische e-mail met de contactgegevens van de uitgever of het bedrijf.  Dit gebeurt tijdens de werkweek normaal gezien binnen de 48 uur na je aankoop.  Heb je 48 uur na het plaatsen van je bestelling deze e-mail nog niet ontvangen in je inbox, kijk dan even in je spamfolder. Misschien is onze automatische e-mail in je spamfolder terechtgekomen. Vind je de e-mail ook niet terug in je spamfolder, stuur dan even een e-mailtje naar de Abomentum consumentendienst via info@abomentum.be.

 

Wanneer krijg ik het eerste nummer van een bestelling die ik geplaatst heb op Abomentum, de webwinkel voor abonnementen?
Na de betaling van het door jouw bestelde abonnement, informeren wij tijdens de werkweek binnen de 48 uur de uitgever of het bedrijf dat uw abonnement moet leveren. Zij verwerken dan jouw abonnement. Ervaring leert ons dat, uiteraard afhankelijk van het type abonnement (dagblad, weekblad, maandblad, …) je wellicht het eerste nummer binnen de 1 tot 4 weken in de bus zal krijgen.  Voor twee maandelijkse en driemaandelijkse magazines kan dit uiteraard langer duren. Ook voor internationale titels die vanuit het buitenland verstuurd worden kan dit tot 12 weken duren.

 

Wie moet ik contacteren als er iets misloopt met de levering van mijn abonnement?
Als je het gevoel hebt dat er iets misloopt met de levering van je abonnement, dan raden wij je aan om contact op te nemen met de consumentendienst van de uitgever of het bedrijf dat je abonnement moet leveren. Je vindt de contactgegevens van deze consumentendienst in de e-mail die we je versturen met de gegevens van de consumentendienst van de uitgever of bedrijf dat je abonnement moet leveren. Natuurlijk kan je ook steeds contact opnemen met de consumentendienst van Abomentum. Wij zullen dan contact opnemen met de uitgever of het bedrijf dat je abonnement levert. Je kan de Abomentum consumentendienst contacteren via info@abomentum.be.

 

Mijn abonnement wordt geleverd met een extra geschenk. Wie bezorgt mij dit extra geschenk en wanneer zal ik het ontvangen?
Als je een abonnement met een extra geschenk hebt aangekocht in de Abomentum webwinkel voor abonnementen, dan wordt dit geschenk je toegestuurd door de uitgever of het bedrijf van het abonnement dat je hebt aangekocht. Ervaring leert ons dat je dit binnen de 4 weken na de opstart van je abonnement mag verwachten of na afloop van de actie.

 

 

Terug naar het overzicht



 

 

VOOR UITGEVERS EN BEDRIJVEN DIE ABONNEMENTEN AANBIEDEN

 

Ik ben uitgever en wil graag ook abonnementen aanbieden via Abomentum, de webwinkel voor abonnementen. Wie moet ik contacteren?
Ben je een uitgever of een bedrijf en wil je graag ook één of meerdere abonnementen aanbieden in de webwinkel van Abomentum, contacteer dan gerust onze commerciële dienst via sales@abomentum.be. Wij nemen dan contact met je op.

 

 

Terug naar het overzicht